Τρίτη 20 Αυγούστου 2024

ΣΚΛΑΒΟΣ – ΜΕΤΑΚΡΙΤΙΚΗ – ΜΕΤΑ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

 

 Β. ΦΙΟΡΑΒΑΝΤΕΣ

 

ΣΚΛΑΒΟΣ –  ΜΕΤΑΚΡΙΤΙΚΗ – ΜΕΤΑ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

 

Σκλάβος: Προς τη μετακριτική και μετα-αισθητική του Σκλάβου και του έργου του με βάση τα κείμενά μου, παλιά και νέα, καθώς και τα κείμενα της Σχολής της Φρανκφούρτης1. 

Ι

Το μοντέλο προσέγγισης του Σκλάβου, που εισηγούμαστε εδώ είναι περίπου αυτό που διαμορφώσαμε με τους φοιτητές στο Πολυτεχνείο Κρήτης και μετά στη Ρόδο: Επαγωγικό, διεπιστημονικό, πολυδιάστατο, συνθετικό.

Στόχος η ολότητα του έργου του Σκλάβου, η ολική σύλληψη και προσέγγισή του σε σχέση με την κοινωνία.

Αισθητική: Η κοινωνία είναι μέσα στην τέχνη: Αντορνική σύλληψη-θεώρηση θεωρητικοποίηση εξού και η θέση του Ο. Revault d’ Allones, «Κριτική θεωρία της κοινωνίας» και όχι απλώς Κριτική θεωρία.

Οι ιστορικοκοινωνικές συνθήκες της εποχής του Σκλάβου πως προβάλλονται, επηρεάζουν και διαμορφώνουν τις μορφές του Σκλάβου.

Η μετακριτική και η μετα-αισθητική ως αναστοχασμός σε σχέση με τα κείμενά μου, και ειδικότερα πάνω σε αυτά που προσεγγίζουν τον Σκλάβο και το έργο του.

Η συνεχής παρουσία της ιστορίας, άμεση ή έμμεση, στο έργο του Σκλάβου. Η ρητή και η υπόρρητη ιστορικότητα των μορφών του έργου του.

 

ΙΙ

 

Η ερμηνευτική των τίτλων του έργου του Σκλάβου και μερικών  κειμένων του.

Σκλάβος: Διεθνής και παγκόσμιος καλλιτέχνης.

Αντί διεθνής καλλιτέχνης σήμερα λέμε παγκόσμιος (εποχή της παγκοσμιοποίησης: global) καλλιτέχνης και υπονοείται πάντοτε μοντέρνος και πρωτοπόρος.

Η διαφορά μεταξύ της ιδεολογικο-κοινωνικής θεωρίας – αισθητικής του Σκλάβου και της φυσικής – συμπαντικής θεωρίας – αισθητικής του.

Προς το τέλος του ανθρώπου;

Προς την υποκειμενοποίηση της φύσης του Σύμπαντος κ.α.;

 

Κοινωνικό περιεχόμενο και περιεχόμενο αλήθειας (Adorno) του έργου τέχνης, της τέχνης γενικότερα, της μοντέρνας ειδικότερα.

Το συμπυκνωμένο περιεχόμενο (contenu sédimanté) της τέχνης

Τέχνη: Κοινωνικό γεγονός

               Κοινωνικό φαινόμενο

               Ιστορικό-κοινωνικό φαινόμενο

Κοινωνιολογία – στρουκτουραλισμός – φονξιοναλισμός

Τ. Parsons – Δομικός φονξιοναλισμός

               Οι κοινωνικές λειτουργίες απέναντι στις κοινωνικές δομές

               Δομοστρουκαριλισμός: Σύνθεση (R. Danredolf)

 

  

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

 

M. Χορκχάϊμερ, Παραδοσιακή και κριτική θεωρία, Έρασμος.

Η. LefebvreMétaphilosophieSyllepse.

Δ. Μαρκής, Έλλογος κατακραυγή. Σμίλη

Β. Φιοραβάντες, «Κοινωνική Θεωρία και Αισθητική», Αρμός, μέρος Β΄ «Μετα-αισθητική…».

Θεωρία πολιτισμού, Ψηφίδα, τ. Ι, Βλ. τη θεωρητικοποίησή μας για την «Κριτική διεπιστημονικότητα».

Θεωρία πολιτισμού, κεφ. «Μετα-Αισθητική – Μετακριτική – Μεταφιλοσοφία». Βλ. τη θεματοποίησή μας για την Μετα-αισθητική.

Προς τη μεταπαγκοσμιοποίηση, Ζήτη.

Η εποχή της καθορισμένης άρνησης, Αρμός.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑ, ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ BLOG ΜΑΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ E-MAIL ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.

Hλεκτρονική διεύθυνση για σχόλια (e-mail) : fioravantes.vas@gmail.com

Σας ευχαριστούμε

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.