ΣΟΦΙΑ ΑΡΑΒΟΥ-ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ: «ΜΕ ΝΗΜΑ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ»
Σκηνή Πρώτη
Τέσσερα
άτομα, άνδρες και γυναίκες, βρίσκονται τυχαία να θαυμάζουν μαζί την Αφροδίτη
της Μήλου, μέσα στο Λούβρο. Ο καθένας όμως για τους δικούς του λόγους. Ο
Γιάννης διότι η εταιρεία στην οποία εργάζεται ως διαφημιστής καλλυντικών,
αποφάσισε να περιλάβει στο λογότυπο των προϊόντων της, την Αφροδίτη της Μήλου.
Η Τίνα γιατί θαυμάζει το κάλλος γενικά. Ο Μάκης διότι ως καθηγητής της Κοινωνικής Ψυχολογίας
και της Φιλοσοφίας της Τέχνης, θέλησε να έχει άμεση εμπειρία σ΄αυτά που θα
μετέδιδε στους φοιτητές του. Τέλος, η Ανδρομάχη διότι ετοιμαζόταν να αναλάβει
μία σημαντική πολιτική θέση και ήρθε να αποδώσει φόρο τιμής στην υπεύθυνη
ανάδυσης του πολιτικού όντος, κατά την αρχαιοελληνική Μυθολογία και Φιλοσοφία.
Ο ξεναγός του Μουσείου τους ενημερώνει για τον μύθο της Αφροδίτης, τους
τέσσερις ερωτικούς αναβαθμούς που μπορεί να εμπνεύσει, για την ερωτική μανία
που μπορεί να γεννήσει τα πολιτικά όντα, για την Πάνδημο και Ουρανία Αφροδίτη.
Τους μιλάει και για τους βάρβαρους Σκύθες Αλαζόνες που έκοβαν τις μύτες των
λαών που κατακτούσαν.
Σκηνή δεύτερη
Ο
Γιάννης συζητάει με τους αρμόδιους της εταιρείας για το λογότυπο και την
εξαίσια εμπειρία του στο Λούβρο. Παράλληλα συναντιέται στον εργασιακό του χώρο
με την πανέμορφη Σεμίνα, με την οποία έχει σχέσεις. Μέσα από τις συζητήσεις
τους προβάλλει ο α΄ ερωτικός αναβαθμός κατά την αρχαιοελληνική φιλοσοφία, της
προσκόλλησης και εξάρτησης από ένα σώμα….κλπ. Ο Γιάννης για πρώτη φορά, εμφανίζεται
προβληματισμένος στην Σεμίνα, μοιάζει να μην υιοθετεί απόλυτα αυτά που πίστευε
πάντα. Την απόλυτη πίστη στην εμφάνιση, το life style και τα μιντιακά πρότυπα
ομορφιάς. Η Σεμίνα του υπενθυμίζει ότι έχουν αποφασίσει να παντρευτούν μέσα στο
χρόνο, ενώ εκείνος εμπλέκει στη συζήτηση τις έννοιες για πάνδημο και ουράνιο
έρωτα, αλλά πολύ γενικά και αφηρημένα, σαν κάτι ξένο και απόμακρο στη ζωή τους…
Η Σεμίνα τον ρωτάει αν πρέπει να διορθώσει τη μύτη της για να πετύχει ένα
συμβόλαιο παρουσιάσεων στην τηλεόραση…. Είναι όμως παράφορα ερωτευμένοι.
Σκηνή τρίτη
Η
Τίνα μια διανοούμενη της Αριστεράς συζητάει σε καφέ ενός Μουσείου Μοντέρνας
Τέχνης με την παρέα της, για την ομορφιά της τέχνης και της λογοτεχνίας με
παραδείγματα και ονειροπόλα διάθεση, συζητούν για την άσχημη αρχιτεκτονική των
πόλεων, για την υποβάθμιση της μονοσήμαντης εκπαίδευσης που δημιουργεί τους
ειδικούς αγράμματους. Φέρνει έντονα παραδείγματα που δεν μπορεί να αντικρούσει
η παρέα της, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι προέρχονται από ορθολογικά επιστημονικά
αντικείμενα που θα έπρεπε κανονικά να υποστηρίζουν. Δημιουργούνται συγκρούσεις
μεταξύ τους, αλλά ως φίλοι το ξεπερνούν και προχωράνε. Όλοι ξέρουν για το
μεγάλο Έρωτα στη ζωή της Τίνας που τη σημάδεψε, αλλά και την ωρίμασε. Είναι ο
λόγος που τη σέβονται και την ακούν.
Σκηνή τέταρτη
Ο
Μάκης συναντιέται με τους φοιτητές του. Κάποιοι τον ακούν αδιάφορα, κάποιοι
άλλοι με αρκετό ενδιαφέρον. Μεταξύ τους ξεχωρίζει ένας νεαρός φοιτητής και μια
φοιτήτρια που κρέμονται κυριολεκτικά από τα χείλη του. Ο Παιδαγωγικός Έρωτας
έχει αρχίσει να εμφανίζεται. Ο Μάκης κρατάει τις δέουσες αποστάσεις, αλλά δεν
αφήνει αυτό το θείο δώρο να χαθεί. Μπορεί να ετοιμάζονται από την τάξη του οι
επόμενοι πολιτικοί ηγέτες, που τόσο απουσιάζουν από τη σύγχρονη πολιτική σκηνή.
Ίσως μπροστά του να γεννιέται ο σύγχρονος Σωκράτης, η σύγχρονη Διοτίμα ή ίσως
και οι σύγχρονοι συνεχιστές του Μαρξ, του Αντόρνο, του Μπένγιαμιν... Η
διεπιστημονικότητα των σπουδών του Μάκη, πρόβαλλε πολύ συχνά στη διδασκαλία
του, δημιουργώντας το αδιαχώρητο στα αμφιθέατρα που εμφανιζόταν. Είναι γνωστός
ό Θαυμασμός και ο Έρωτας που ένοιωσε ο Μάκης για τους διανοητές της Αριστεράς…
«αρχή φιλοσοφίας το θαυμάζειν»
Σκηνή πέμπτη
Η
Ανδρομάχη επιστρέφει στην πατρίδα της και αναλαμβάνει ηγετική πολιτική θέση.
Είναι μόνη της, δεν είναι εύκολο να δημιουργήσει τα κλασσικά πρότυπα
οικογένειας. Έχει όμως οικογένεια το λαό της που τη λατρεύει. Νοιάζεται για
όλους, η πολιτική της είναι αυστηρή, αλλά με ανθρωπισμό. Είναι δυναμική, αλλά
και δίκαιη παράλληλα. Στη ζωή της προϋπήρξε ένας μεγάλος Έρωτας, με πολλές
στερήσεις και πόνο. Μία μορφή Παιδαγωγικού Έρωτα που μπορεί να μη γέννησε
φυσικά παιδιά, αλλά επρόκειτο να δημιουργήσει αθάνατα πολιτικά παιδιά και πολιτικό
έργο. Δεν έχει σημασία αν ήταν μαζί με τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε. Η σχέση που
οδήγησε στον τέταρτο ερωτικό αναβαθμό της ενόρασης και έλαμψης, έμελε να
υπάρχει για πάντα, έστω και από μακριά.
Σκηνή έκτη
Μετά
από ένα χρόνο οι τέσσερις ήρωες μας ξανασυναντιούνται τυχαία μπροστά στον πίνακα
του Σάντρο Μποτιτσέλι «Η Γέννηση της Αφροδίτης» στο Ουφίτσι στη Φλωρεντία.
Συνειδητοποιούν
ότι δεν μπορεί να είναι τυχαίες οι συναντήσεις τους. Κάτι κοινό και αθέατο τους
ενώνει. Επιδιώκουν τη συνέχιση της γνωριμίας τους, περπατούν στα λιθόστρωτα της
Φλωρεντίας και καταλήγουν σε παραδοσιακό ristorante. Μέσα από συζητήσεις και
καταθέσεις ψυχής, αποφασίζουν να αναβιώσουν το μύθο της Αφροδίτης και τους
τέσσερις αναβαθμούς του Έρωτα, στη χώρα τους την Ελλάδα, για να γνωστοποιήσουν
αυτό το θαύμα στους ανθρώπους, διαδραστικά. Την απαραίτητη συνάρθρωση των
τεσσάρων αναβαθμών, τη χρησιμότητα και την ομορφιά όλων των σταδίων, χωρίς
κανένα από μόνο του να γίνεται μοναδικός αυτοσκοπός. Αποφασίζουν τη δημιουργία
κέντρου Φιλοσοφίας και Τέχνης
Ο
τέταρτος ερωτικός αναβαθμός, έτσι κι αλλιώς δεν περιγράφεται με λόγια.
Προκύπτει αιφνίδια, αποκαλύπτει την Αλήθεια και την Αρετή, αναδεικνύει τα
πολιτικά όντα και τους Ηγέτες. Δεν αφορά τους πολλούς, αλλά απαιτεί τους τρεις
σωστούς αναβαθμούς για να μη μένει μετέωρος και αβάσιμος.
Το
κέντρο Φιλοσοφίας και Τέχνης των τεσσάρων, που έδωσε το «Νήμα της Αφροδίτης»,
έμελλε να δημιουργηθεί και ας έφταναν οι άνθρωποι που θα το παρακολουθούσαν,
έστω στο πρώτο σκαλί.... «ένα σκαλί είναι αρκετό και έχεις ξεχωρίσεις» λέει ο Καβάφης
για την Ποίηση.
………
και οι τέσσερις «Άγνωστοι», με κοινή πορεία τον Έρωτα που απουσιάζει στη
σημερινή χρηματοοικονομικά καθορισμένη εποχή μας, ίσως κατάφερναν να γυρίσουν
σελίδα στις απαίδευτες ψυχές του σύγχρονου κόσμου. Όλοι έβλεπαν στο περιβάλλον
τους, τη «μαγιά» της Νέας Εποχής!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑ, ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ BLOG ΜΑΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ E-MAIL ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.
Hλεκτρονική διεύθυνση για σχόλια (e-mail) : fioravantes.vas@gmail.com
Σας ευχαριστούμε
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.