Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ


B. ΦΙΟΡΑΒΑΝΤΕΣ
Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Ι.
Μέχρι να φτιάξουνε το σύστημα επωφελούμαι για να μην υπάρξει νεκρός χρόνος και να σας πω κάτι το οποίο μας απασχολεί συστηματικά εδώ και χρόνια. Ξεκινάμε από το θεώρημα γενικά να το πω έτσι, ότι δεν υπάρχει πρόοδος στην τέχνη όταν δεν υπάρχει πρωτοπορία. Και η πρωτοπορία, η κάθε φορά πρωτοπορία διαδέχεται την άλλη πρωτοπορία. Δηλαδή τη μία δεκαετία υπάρχει μία πρωτοπορία την άλλη δεκαετία υπάρχει η άλλη, άλλο ρεύμα κ.τλ. Αυτό επεκτείνουμε το μοντέλο μέχρι την αρχαία Ελλάδα πάλι σας λέω, μέχρι τον Όμηρο. Ο Ρόφκοκ που είπε πριν η κυρία Μαστρογιάννη στηρίζεται σε μία πολύ εμπεριστατωμένη και συγκροτημένη θεώρηση με βάση τον αρχαίο μύθο και με αφετηρία τον Όμηρο. Δεύτερο θέμα σημαντικό, το οποίο θα τυο δούμε στη συνέχεια για να κάνουμε εισαγωγή και στην επόμενη εισήγηση του κυρίου Κουτσαφά υποψήφιου διδάκτορα στο Πανεπιστήμιο μας, στο Τμήμα μας, απόφοιτο του μεταπτυχιακού προγράμματος που έχουμε, είναι όταν λέμε πρωτοπορία ίσον ρώσικη πρωτοπορία κατά κύριο λόγο. Ρώσικη πρωτοπορία και κυρίως στις εικαστικές τέχνες Μάλεβιτς, και στην ποίηση Μαγιακόφσκι. 

ΙΙ.
Πριν δώσουμε τον λόγο στον κ. Κουτσαφά θέλω να σας κάνω ακόμη μία μικρή παρένθεση. Για μένα έρευνα είναι βιβλία «τούβλα», χαρτιά. Όλη μέρα γράφω, διορθώνω κείμενα μέχρι να βγει το βιβλίο. Έχουμε ανακαλύψει τώρα ακόμα ένα πεδίο με την βοήθεια της νέας τεχνολογίας και με βάση ένα τομέα των σπουδών που έχω κάνει, προσπαθούμε να διαμορφώσουμε μια νέα κατάσταση στο χώρο των ψηφιακών μέσων, με τα ψηφιακά μουσεία που έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε και για παράδειγμα ο κ. Κουτσαφάς φτιάχνει ένα ψηφιακό μουσείο, όσο μπορούμε πιο πλήρες και πιο συστηματικό για τη ρώσικη πρωτοπορία και ειδικότερα για τον Μάλεβιτς. Η κ. Μήτρακα που θα μιλήσει στη συνέχεια έχει κάνει ένα ψηφιακό μουσείο για την Arte Povera, Minimal art και την Conceptual art. Τώρα έχουμε μπει και σε ένα άλλο χώρο πιο «λάιτ μουσείων» ας το πούμε έτσι, τα οποία όμως έχουν άλλες δυναμικές, είναι πιο εύχρηστα, δεν είναι πολύ δυνατά τα συστήματα, δεν έχουμε ανάγκη από πολύ δυνατά συστήματα για να τα υποστηρίξουμε και μπορούμε να τα αλλάζουμε. Δηλαδή σε ένα μικρό μουσείο που θα φτιάξουμε δέκα έργα του Μαρτίς, αύριο άλλα δέκα και μεθαύριο άλλα δέκα κ.τ.λ. και θα μπορούμε να μελετάμε συνέχεια, συστηματικά τα έργα μεγάλων καλλιτεχνών ή άλλων καλλιτεχνών. Δεν είναι αναγκαίο να βάζουμε μόνο μεγάλους καλλιτέχνες. Σημασία έχει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και αυτό το medium, της ψηφιακής εικόνας, του ψηφιακού και του στησίματος και των αλλαγών και των παραλλαγών για την έρευνα. Για εμάς όλα αρχίζουν και τελειώνουν στην έρευνα δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε κάτι μόνο και μόνο για προβολή, κοσμική εκδήλωση.  Με βάση την έρευνα προσπαθούμε να κάνουμε εξωτερίκευση να αναπτύξουμε ένα επίπεδο επικοινωνίας με βάση τα θέματα τις τέχνης, τις κουλτούρας, τις επικοινωνίας και πάντοτε με επίκεντρο την πρωτοπορία, τον μοντερνισμό και την νέα ανθρωπολογία που σας έλεγα πριν. Λοιπόν δίνω τον λόγο στο κ. Κουτσαφά και θα συνεχίσουμε.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑ, ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ BLOG ΜΑΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ E-MAIL ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.

Hλεκτρονική διεύθυνση για σχόλια (e-mail) : fioravantes.vas@gmail.com

Σας ευχαριστούμε

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.